رشد بورس‌های آسیایی در سایه کاهش ترس از کرونا

خوش بینی نسبت به تولید واکسن کرونا و انتشار آمارهای مثبت اقتصادی ژاپن و چین باعث شد تا بورس‌های آسیایی در معاملات امروز مثبت شوند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، خوش بینی سهامداران نسبت به تولید واکسن کرونا و انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در چین و ژاپن باعث شد تا بورس‌های آسیایی در معاملات امروز مثبت شوند.

بر همین اساس گسترده‌ترین شاخص MSCI آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن یک درصد رشد کرد و به بالاترین میزان خود در ۳۳ سال گذشته رسید. درواقع از آنجا که به خاطر تولید واکسن ترس سهامداران از افزایش مبتلایان به کرونا ریخته، به طور کلی بورس‌های آسیایی امروز رشد خوبی را به ثبت رساندند.

بورس نیکی ژاپن همچنان در بالاترین سطح در ۲۹ سال گذشته  قرار دارد و بورس کره جنوبی نیز به بالاترین سطح در ۳ سال گذشته رسیده است. در استرالیا هم پیش از آنکه یک نقص فنی معاملات را متوقف کند، بورس این کشور رشد کرد و به بالاترین میزان در ۸ ماه گذشته رسید.  

معاملات آتی شاخص S&P۵۰۰ بورس آمریکا در بازارهای آسیایی نیز ۰.۶ درصد بالا رفت و معاملات آتی نزدک هم یک درصد رشد را به ثبت رساند و معاملات آتی شاخص یورو استاکس ۵۰ اروپا هم در بازارهای آسیایی ۰.۸ درصد رشد کرد.  

کایل رودا، کارشناس موسسه IG مارکتز می‌گوید: پول‌های زیادی منتظر ورود به بازار بوده و هست و از آنجا که شاهد تولید واکسن در کنار کاهش تنش‌های حول و حوش انتخاباتی در آمریکا هستیم همه این پول‌ها در حال پرواز کردن به سمت بازارها هستند.

وی گفت: همه بر این باورند که حالا وقت ورود است. در ژاپن رشد اقتصادی بهبود پیدا کرده و پیش بینی می‌شود این کشور به عنوان سومین اقتصاد جهان از رکود خارج شود. در چین هم تولید صنعتی بیش از میزان مورد ا نتظار رشد داشته و باعث خوش بین‌تر شدن بازارها شده است.  

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 7013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha